Du kender hotelsøgemaskiner som BilligeFlybilletter.dk/Hotel.
Her kan du indtaste, hvornår du gerne vil checke ind, ud og hvilken by, du rejser til. Så får du en liste over alle tilgængelige hoteller, der har en aftale med os som bookingportal, hvilket er de fleste. Du kan sortere og vælge det hotel, du synes bedst om.
Danske Nustay vil som virksomhed lave om på dette. Revolutionere det, endda.
I stedet for at du vælger et hotel ud fra en liste, så indtaster du informationer om dig selv (eller lader Nustay hive det fra Facebook), hvorefter hotellerne henvender sig til dig med skræddersyede tilbud.
Formålet er, du skal få op til 70 % i rabat på 4- og 5-stjernede hoteller.
Lars Seier Christensen og Casper Christensen inde over
Nustay er endnu ikke lanceret, men har allerede flere år på bagen.
Den karismatiske danske stifter Mathias Lundø Nielsen hev kort før den planlagte lancering i 2015 stikket og udskød festen. Årsagen var at Mathias ikke følte, siden var klar.
Siden er flere hundrede hoteller mere koblet på siden og senest har den danske Saxo Bank-milliardær Lars Seier Christensen meldt sig på banen som investor med dansk komiks ”Grand old man” Casper Christensen. Hvor første har skudt millioner ind i tjenesten, kommer sidste ind på sit glatte ansigt og mod at levere reklamer som denne:
De to nye investorer holder ikke skjul på, hvorfor de er gået med i Nustay.
Det handler om at opbygge en hoteltjeneste, de etablerede store virksomheder vil kigge misundeligt efter og også i sidste ende købe. Der kigges blandt andet på det amerikanske kongomerat Expedia, der foruden at eje Expedia-brandet også ejer Hotels.com, Trivago og mange andre sider. De har vist vilje til at købe nye konkurrenter ad flere gange før. Stifterne af Nustay håber på en gentagelse, når først det er lykkes at få vind i sejlene.
Foruden Lars og Casper er også den danske rigmand Magnus Kjøller – kendt for at have opbygget Pointshop, Pointworld og i dag at bo i Dubai som udlandsdansker – tidlig investor i Nustay.
Startede som ”indhent 3 tilbud”
Den oprindelige tanke med Nustay var at skabe en ”indhent 3 tilbuds-side”, som de før er set med håndværkere, advokater og revisorer.
Du indtaster som bruger en række informationer om, hvad du ønsker og herefter får du 3 tilbud fra fagmænd. Fagmændene betaler portalen bag for at få lov til at byde.
Mathias Lundø Nielsen fandt dog ud af i løbet af opbygningen af Nustay, der er potentiale til flere. I dag får du ikke nødvendigvis 3 tilbud. Men du bliver matchet op med skræddersyede tilbud af de få luksushoteller på 4 og 5 stjerner, der er mest interesserede i at overtage dig som kunde.
Hvornår du som bruger første gang kan lade Nustay hente informationer fra din Facebook- og LinkedIn-profil med henblik på at få tilbud fra luksusportaler vides ikke. Det bliver i løbet af 2016.
Indtil da kan du yde videoen af Lars Seier og Casper Christensen herover!
Skriv et svar